PARDUBICE
Pardubice a Chrudim - štúdia pomocou dopravného modelu PVT VISION
Predmetom štúdie je pomocou dopravného modelu PTV VISION riešiť v záujmovom území okresov Pardubice a Chrudim tieto úlohy:
-
Implementáciu poskytnutých dát do tohto systému
-
Analýza prepravných vzťahov
-
Analýza ponuky MHD
-
Rozbor výsledkov, návrh opatrení
Z vyhodnotenia je možné konštatovať nasledovné: -
mesto Pardubice je najatraktívnejším mestom záujmovej oblasti z hľadiska dochádzky
-
priemerná vzdialenosť dochádzky je 27 km
-
z takmer sledovaných 200 obcí je čas dochádzky do 60 minút
-
až 1500 osôb denne dochádza do hl. mesta Prahy, siedmeho najatraktívnejšieho cieľa dochádzky
-
vzdialenosť dochádzky podmieňuje rýchlosť dopravného systému /teória konštantného času dennej mobility/
-
za predpokladu, že cca 50 percent osôb použije individuálny spôsob dopravy /modal split nepoznáme/ je ponúkaná kapacita HD pre dochádzku do práce a škôl dostatočná
-
v prípade paralelnej ponuky autobusovej a vlakovej dopravy na vedľajších tratiach je preferovaná autobusová doprava /bez zohľadnenia tarifných rozdielov/